Kaj je enostransko zapiranje ?
Enostransko zapiranje je frontalno zapiranje krila po celi dolĹžini
Enostransko zapiranje je deformacija ene strani krila
Enostransko zapiranje je deformacija krila, moĹžna samo kot testni manever
Kako reĹĄujem enostransko zapiranje ?
Zavrem zaprto stran, ÂťpumpamÂŤ odprto stran
Zavrem odprto stran (cca.50%), nagnem se na odprto stran, da ustavim ali zmanjĹĄam rotacijo. Zaprto stran ÂťpumpamÂŤ, da se zaprte celice odprejo. Ves Äas pazim na ohranjanje hitrosti
Krilo uvedem v full-stall in nato izvedem izhod iz full-stalla
KakĹĄna je razlika med moÄnim enostranskim zapiranjem (70% krila) in blaĹžjo obliko ?
Ni nobene razlike, krilo se odzove enako
Pri moÄnem enostranskem zapiranju je hitrost odpiranja velika, zato je obremenitev na krilo veÄja
Pri moÄnem enostranskem zapiranju je rotacija bolj intenzivna, veÄja je izguba viĹĄine, Äas za stabilizacijo in ponovno polnjenje je daljĹĄi
KakĹĄne so moĹžne posledice veÄjega enostranskega zapiranja ?
Spiralno strmoglavljanje, ujetje stabilizatorja med vrvice (kravata), negativno vrtenje, obeĹĄanje krila po vrvicah
Samo intenzivno spiralno padanje
Ni nevarnosti, saj gre za enostavno reĹĄevanje
Pri velikem enostranskem zapiranju (veÄ kot polovica krila) moram :
jadralno padalo stabilizirati z izvedbo full stalla, da zaustavim rotacijo
paziti, da pri reĹĄevanju ne zaviram premoÄno na odprti strani, ker bi s tem povzroÄil odtrganje vzgona
globoko potegniti obe krmilni vrvici in takoj popustiti, da se zrak lahko polni v zaprto stran krila
Kaj se zgodi, Äe pri reĹĄevanju velikega enostranskega zapiranja prevleÄem odprto stran krila ?
Odprta stran nima veÄ vzgona, omahne nazaj, krilo se zavrti v negativno rotacijo, izhod iz take situacije je zelo nevaren in dinamiÄen
Zapiranje zaprte strani se ĹĄe dodatno poveÄa, krilo lahko gre v prevleÄen let
Äas odpiranja je nekoliko daljĹĄi
KakĹĄna mora biti prva reakcija pilota, Äe se stransko zapre pospeĹĄeno jadralno padalo ?
Potegniti krmilno vrvico na nasprotni strani
Prenesti teĹžo na zaprto stran
Takoj prenehati s pospeĹĄevanjem
Kaj je 'kravata' ?
Kravata je navitje okoli nosilnih trakov
Kravata je ujetje dela krila med vrvice
a) in b) je pravilno
Vzletim z nepopolno vizualno kontrolo krila, ki ima na desni strani zataknjen stabilizator med vrvice (manjĹĄa ÂťkravataÂŤ). ReĹĄevanje te situacije :
'kravato' poskusim sprostiti s ÂťpumpanjemÂŤ ali z enostranskim zapiranjem te strani z zunanjo A- vrvico
naredim full stall
poskusim pristati nazaj na vzletiĹĄÄe ali kam v bliĹžino
Zataknjen stabilizator med vrvice mi ni uspelo reĹĄiti s poznanimi manevri. Jadralno padalo nekoliko zanaĹĄa v deformirano stran. Kaj storim ?
Stabiliziram let in odletim v pristanek, jadralno padalo vodim z neĹžnimi ĹĄirokimi zavoji
Uporabim pospeĹĄevalnik in v pospeĹĄenem letu odletim v pristanek
Letim naprej, saj zanaĹĄanje ni moteÄe in skuĹĄam kroĹžiti in zavijati v deformirano stran, ker gre v to stran laĹžje
Kaj velja za jadralna padala razredov A in B v primeru, da se 1/3 krila zaplete med nosilne vrvice jadralnega padala (kravata) ?
Pilot poskusi reĹĄiti zapleten del s ÂťpumpanjemÂŤ na tej strani. Äe reĹĄevanje ni uspeĹĄno, nadaljuje sstranskim zapiranjem iste strani krila in ponovnim ÂťpumpanjemÂŤ.
Pilot lahko poskusi s prenosom teĹže in zaviranjem zunanje strani zaustaviti rotacijo, Äe pa je nizko, mora takoj aktivirati reĹĄevalno padalo
a) in b) je pravilno
ObseĹžno enostransko zapiranje se konÄa s ÂťkravatoÂŤ. VeÄ kot 1/3 krila je ujetega med vrvice, padalo se zaÄne negativno vrteti. Kaj stori pilot ?
Äe je to na veÄji viĹĄini in je pilot izurjen za izvedbo full stall-a, lahko poskusi reĹĄiti nastalo situacijo s full-stallom, drugaÄe pa je potrebno uporabiti reĹĄevalno padalo
Kravato lahko poskusi reĹĄiti z izvedbo enostranskega zapiranja na nasprotni strani, da zaustavi rotacijo
Ujeti del krila poskusi reĹĄiti z globokimi potegi krmilnih vrvic (ÂťpumpanjemÂŤ)
Kaj je frontalno zapiranje ?
Deformacija sprednjega roba krila
Deformacija zadnjega roba krila
Posledica prevelikega vpadnega kota
Kaj lahko povzroÄi frontalno zapiranje ?
Letenje pri velikem vpadnem kotu, ko jadralno padalo pride v termiÄno dviganje
Turbulentno ozraÄje in letenje pri zelo majhnih vpadnih kotih, na primer pri uporabi pospeĹĄevalnika
Laminarni tok zraka
Kako reĹĄujem frontalno zapiranje, Äe ostane sprednji rob padala spodvihan ?
S kratkimi izmeniÄnimi potegi krmilnih vrvic â ÂťpumpanjemÂŤ
PovleÄem obe krmilni vrvici navzdol in po odpiranju popustim
PoveÄam hitrost z uporabo pospeĹĄevalnika
Kako izvedem simetriÄno zapiranje ÂťuĹĄesaÂŤ ?
SimetriÄno potegnem na obeh straneh eno ali dve zunanji vrvici na B- liniji
SimetriÄno potegnem na obeh straneh vse vrvice na A-liniji
SimetriÄno potegnem na obeh straneh zunanjo vrvico na A-liniji, nekatera jadralna padala imajo dodaten trak na A-liniji za izvedbo ÂťuĹĄesÂŤ
Kako usmerjam krilo z narejenimi ÂťuĹĄesiÂŤ ?
S krmilnimi vrvicami in s prenosom svoje teĹže v sedeĹžu
Z zadnjimi nosilnimi trakovi
S prenosom svoje teĹže v sedeĹžu
Kako lahko manever Âťvelika uĹĄesaÂŤ naredim ĹĄe bolj uÄinkovit glede izgube viĹĄine ?
Z manjĹĄanjem vpadnega kota (uporabo pospeĹĄevalnika)
S pokonÄnim sedenjem poveÄam upor
Z rahlim zaviranjem
KakĹĄna je maksimalna vertikalna hitrost pri letenju z ÂťuĹĄesiÂŤ ?
2 m/s
3 m/s - 4 m/s
8 m/s
KakĹĄne so nevarnosti pri letenju z velikimi ÂťuĹĄesiÂŤ ?
Ni nobene nevarnosti
Obstaja moĹžnost prevleÄenega leta, kadar horizontalna hitrost zaradi poveÄanja upora na zaprtem delu krila pade pod kritiÄno hitrost
Obstaja moĹžnost full-stalla, krilo se bo popolnoma deformiralo po celotni dolĹžini
Izhod iz ÂťuĹĄesÂŤ :
popustim vlek vrvic, Äe se krilo ne odpre, pomagam s ÂťpumpanjemÂŤ
krilo moÄno zavrem, nato pa hitro popustim
uporabim pospeĹĄevalnik, potisnem ga naprej do konÄnega poloĹžaja
Kako naredim kontrolirano spiralo ?
MoÄno potegnem eno krmilno vrvico in se nagnem na to stran, z dolĹžino potega doloÄim intenzivnost spirale
Z enakomernim potegom in nagibom na stran, v katero delam spiralo, postopno poveÄujem hitrost vrtenja. Ko sem v spirali, rahlo obremenim nasprotno krmilno vrvico, da poveÄam stabilnost in dobim kontrolo nad hitrostjo vrtenja
Stopnjujem poteg krmilne vrvice v Ĺželeno smer in z nagibom v nasprotno smer kontroliram poveÄevanje hitrosti. Ko sem v spirali gledam v padalo zaradi boljĹĄe orientacije.
KolikĹĄna je lahko najveÄja vertikalna hitrost v spirali :
preko 20 m/s
do 10 m/s
do 15 m/s
Zakaj je spirala zahteven - nevaren manever ?
Ker zaradi poveÄane centrifugalne sile lahko pride do izgube orientacije, motnje vida ali celo izgube zavesti
Ker so vrvice prekomerno obremenjene
Nevarna je samo na majhnih viĹĄinah, na veÄji viĹĄini je reĹĄevanje iz spirale lahko vedno kontrolirano
Kaj je znaÄilno za stabilno spiralo ?
Krilo ima veÄjo obodno hitrost kot pilot, zato se rotacija pilota okrog krila zmanjĹĄuje
Pilot ima veÄjo hitrost kot krilo, zato obstaja moĹžnost navitja nosilnih trakov
Padalo ostaja v vrtenju kljub popustitvi notranje krmilne vrvice
Pri kateri hitrosti padanja v spirali gredo lahko tudi padala niĹžjih varnostnih kategorij v stabilno spiralo ?
VeÄ kot 14 m/s
kot 20 m/s
Taka padala ne morejo preiti v stabilno spiralo
KakĹĄen je nadzorovan izhod iz strme spirale ?
Krmilno vrvico popuĹĄÄam poÄasi, s teĹžo grem v nevtralni poloĹžaj, nekoliko poveÄam poteg zunanje krmilne vrvice. Za izhod si vzamem en do dva obrata, da hitrost padanja in vrtenja poÄasi in kontrolirano zmanjĹĄam
Krmilno vrvico popustim na hitro, s teĹžo grem v nevtralni poloĹžaj
Krmilno vrvico popuĹĄÄam poÄasi do 50% zaviranja, nato jo popuĹĄÄam hitro, nihaj pri izhodu pa ujamem z zaviranjem
Kaj je B-stall ?
B-stall je situacija preden krilo pade v full-stall
B-stall je manever za poveÄanje horizontalne hitrosti
B-stall je manever za hitro spuĹĄÄanje
B-stall izvedem tako, da :
simetriÄno potegnem B- nosilna trakova navzdol, krilo se klinasto zalomi po B-liniji
simetriÄno potegnem B-nosilna trakova, krilo se frontalno zalomi po celotnem razponu
moÄno in sunkovito potegnem B-nosilna trakova
Na kaj pazim pri izvedbi B-stalla ?
Da povleÄem zraven tudi A-nosilna trakova
Da simetriÄno povleÄem navzdol B-nosilna trakova
Da asimetriÄno potegnem B-nosilna trakova
KakĹĄni sta Vh in Vv v B-stallu (Vh=horizontalna hitrost, Vv=vertikalna hitrost) ?
Vh 4 m/s, Vv 10 m/s
Vh 0 m/s, Vv 4 m/s
Vh 0 m/s, Vv 8-11 m/s
Izhod iz B-stalla :
B-nosilna trakova popustim simetriÄno in hitro, vse nevĹĄeÄnosti pa korigiram z zaviranjem
B-nosilna trakova popustim simetriÄno in poÄasi
B-nosilna trakova popustim poÄasi do polovice, nato hitro. Pazim, da jih popuĹĄÄam simetriÄno
Kdaj obstaja nevarnost pri izvedbi B-stalla, da pride do velikega nihaja krila naprej pred pilota in izgube kontrole nad krilom ?
Kadar B-nosilna trakova popustim takoj, ko se krilo zalomi in zaniha nazaj
Ni nobenih nevarnosti, saj gre za izredno varen manever
Kadar B-nosilna trakova popustim pri hitrosti propadanja 6-8 m/s
Kaj je prevleÄen let ?
PrevleÄen let je poruĹĄitev vzgona na krilu zaradi prevelikega vpadnega kota krila
PrevleÄen let je poruĹĄitev vzgona zaradi premajhnega vpadnega kota krila in poveÄanje upora
PrevleÄen let je poveÄanje vertikalne in horizontalne hitrosti
Kako spoznam prevleÄen let ?
PoveÄana sila na krmilnih vrvicah, manjkajoÄ obÄutek vetra zaradi zmanjĹĄanja horizontalne hitrosti jadralnega padala
Spodnja stran krila ni napeta, ni obÄutka vetra, zmanjĹĄana sila na krmilnih vrvicah, poveÄana vertikalna hitrost
Velika vertikalna hitrost in poveÄana sila na krmilnih vrvicah
KakĹĄen je tlak v notranjosti krila v prevleÄenem letu ?
Tlak je moÄno zmanjĹĄan
Tlak ostane enak kot v normalnem letu
Tlak je moÄno poveÄan
Krilo v prevleÄenem letu je :
v obliki podkvice
deformirano, neoblikovano
krilo je formirano, povrĹĄina je ohlapna â rahlo nagubana
KakĹĄni sta Vh in Vv v prevleÄenem letu (Vh=horizontalna hitrost, Vv=vertikalna hitrost) ?
Vh 4 m/s, Vv 5-8 m/s
Vh 0 m/s, Vv 6-10 m/s
Vh 0 m/s, Vv 3-5 m/s
Kaj je stabilen prevleÄen let ?
Kadar jadralno padalo ostane v prevleÄenem letu kljub popustitvi krmilnih vrvic
Kadar se prevleÄen let stopnjuje v full-stall
kadar hitrost padanja v prevleÄenem letu stabilno naraĹĄÄa
Kdaj lahko jadralno padalo (tehniÄno brezhibno) preide v stabilen prevleÄen let ?
Na majhnih vpadnih kotih
pri velikih ÂťuĹĄesihÂŤ ali ko je mokro zaradi letenja v deĹžju
V moÄnih zavojih levo in desno; v obmoÄju spuĹĄÄajoÄega se zraka; na vpadnih kotih, ki ne presegajo kritiÄnega vpadnega kota
Jadralno padalo je ostalo v prevleÄenem letu kljub popustitvi krmilnih vrvic (stabilen prevleÄen let).Za vrnitev v normalen let je potrebno :
povleÄi A-nosilna trakova ali jih potisniti naprej, da se vpadni kot zmanjĹĄa in ponovno vzpostavi zraÄni tok okrog krila. Rezultat je enak pri uporabi pospeĹĄevalnika
moÄno povleÄi obe komandni vrvici do 100% in jih takoj nato popustiti
v sedeĹžu se moram izrazito nagniti naprej, da pomaknem teĹžiĹĄÄe naprej
Kako reĹĄujem stabilen prevleÄen let ?
Globoko povleÄem obe krmilni vrvici - ÂťzapumpamÂŤ
ZmanjĹĄam vpadni kot tako, da obremenim A nosilna trakova ali uporabim pospeĹĄevalnik
Jadralno padalo skuĹĄam spraviti v normalen let tako, da grem v zavoj
Padalo niĹžje kategorije (EN-A,B) zaradi letenja v deĹžju preide v stabilen prevleÄen let. Kaj naredim?
Uporabim pospeĹĄevalnik ali obremenim A - nosilna trakova in vodim jadralno padalo kar se da neĹžno v pristanek
Naredim simetriÄno zapiranje (ÂťuĹĄesaÂŤ), da poveÄam hitrost. S tem tudi zmanjĹĄam povrĹĄino, katero bo namoÄil deĹž
MoÄno Âť zapumpamÂŤ, da otresem vodo
PrevleÄen let lahko preide ob nepravilnem reĹĄevanju :
v spiralno strmoglavljanje
samo v negativni zavoj
v negativni zavoj ali full-stall
Kaj je full-stall ?
Full-stall je popolna poruĹĄitev vzgona in deformiranje krila, vzrok zato je zaviranje preko 100%
Full-stall je poruĹĄitev vzgona, kar je posledica prevelikega vpadnega kota
Full-stall je zmanjĹĄanje vzgona, ker je padalo preveÄ zavrto
Kaj se dogaja z vpadnim kotom, da bo krilo padlo v v full-stall ?
Vpadni kot ostane nespremenjen
Vpadni kot se poveÄuje preko toÄke kritiÄnega vpadnega kota
Vpadni kot se najprej zmanjĹĄa, nato pa moÄno poveÄa
KakĹĄni sta vertikalna in horizontalna hitrost jadralnega padala, ki je v full-stallu ?
Vh=0m/s, Vv=4m/s
Vh=8m/s, Vv=15m/s
Vh=0m/s, Vv=15m/s
Opis kontroliranega izhoda iz full-stalla :
ko se nihanje umiri in je krilo nad mano, krmilne vrvice poÄasi popuĹĄÄam, da se zaÄne krilo polniti, (do pribliĹžno 50% zaviranja), nato jih na hitro popustim. Pri izhodu moram biti pripravljen na nihaj krila naprej, ki ga zaustavim z natanÄno doziranim zaviranjem
na hitro popustim krmilne vrvice, nato z moÄnim zaviranjem korigiram krilo, ki zaniha pred pilota
ko se nihanje umiri, zelo poÄasi popuĹĄÄam krmilne vrvice, da krilo ostane v prevleÄenem letu in nato reĹĄujem prevleÄen let, ker s takim izhodom prepreÄim nihaj krila naprej
Najbolj nevarna napaka pri izvedbi full-stalla :
nesimetriÄno popuĹĄÄanje krmilnih vrvic pri izhodu lahko povzroÄi negativni zavoj
popustitev krmilnih vrvic v trenutku, ko je krilo padlo nazaj. Posledica je velik nihaj jadralnega padala naprej in moĹžen padec pilota v krilo
pri poÄasnem popuĹĄÄanju krmilnih vrvic obstaja moĹžnost prevleÄenega leta
Kaj je negativni zavoj ?
Negativni zavoj je poruĹĄitev vzgona na celotni povrĹĄini krila
Negativni zavoj je enostransko odtrganje vzgona, kar je posledica prevelikega vpadnega kota na eni strani krila. Krilo se zavrti okrog navpiÄne osi
Negativni zavoj je posledica poveÄanja tlaka na eni strani krila, kamor se polni zrak iz nasprotne strani, ki je preveÄ zavrta
Porazdelitev vzgona na krilu v negativnem zavoju :
vzgona ni, saj padamo navzdol
vzgon je porazdeljen enakomerno po celotni povrĹĄini krila
vzgon je samo na ½ krila
Smer obtekanja zraÄnega toka v negativnem zavoju :
eno stran krila obteka zraÄni tok od spredaj, drugo pa od zadaj
ker se krilo vrti nazaj, obteka zraÄni tok krilo od zadaj
relativni zraÄni tok obteka krilo le od spodaj, ker padamo in se vrtimo okrog navpiÄne osi
KakĹĄna je porazdelitev tlaka v notranjosti krila v negativnem zavoju ?
Tlak je viĹĄji kot pri normalnem letu
Tlak je niĹžji na strani, ki se vrti nazaj
Tlak je niĹžji na strani, ki dobiva relativni zraÄni tok od spredaj
Kaj se zgodi, Äe moÄno zavrto jadralno padalo ĹĄe dodatno zavrem na eni strani (preko 100%) ?
Jadralno padalo leti v ploĹĄÄatem zavoju
Naredim negativni zavoj
Jadralno padalo gre v zavoj z moÄnim nagibom
Kako se odzove jadralno padalo na hiter poteg krmilne vrvice na eni strani preko 100% ?
Naredi oster zavoj
Gre v full - stall
Naredi negativni zavoj
Negativni zavoj lahko povzroÄijo naslednje situacije :
1. Letim z minimalno hitrostjo in z eno krmilno vrvico krilo ĹĄe bolj zavrem; 2. Ko letim z minimalno hitrostjo, eno krmilno vrvico hitro popustim, drugo pa ne; 3. Kadar nezavrto padalo na eni strani hitro in moÄno zavrem do 100%
1. V letu z moÄno zavrto kupolo izvajam zavoj, ne da bi popustili nasprotno krmilno vrvico; 2. Pri hitrem menjavanju zavojev, pri katerih ne pride do tekoÄega prehoda iz ene smeri zavoja v drugo, ĹĄe posebno, Äe sem pregrob s potegom krmilne vrvice; 3. Pri nepravilnih izhodih iz prevleÄenega leta in iz full stalla ter po moÄnem enostranskem zapiranju, Äe to ni bilo pravoÄasno reĹĄeno
vse naĹĄteto lahko povzroÄi negativno vrtenje
ZaÄetno negativno vrtenje zaustavim :
z zaviranjem nasprotne strani
s takojĹĄnjim prenosom teĹže v nasprotno stran in obojestranskim zaviranjem krila 50%
s hitro popolno popustitvijo zavrte strani
Z jadralnim padalom niĹžjega varnostnega razreda (EN-A,B) sem povzroÄil negativni zavoj. Kaj storim ?
PoÄasi popustim obe krmilni vrvici, nihaj krila ob izhodu iz negativnega vrtenja zaustavim z zaviranjem
Krilo moÄno zavrem in poÄakam, da se vrtenje ustavi
"Zavrem nasprotno stran od smeri vrtenja
Kaj je najbolj pomembno pri nadzorovanem izhodu iz negativnega vrtenja ?
Da vrtenje zaustavim s poÄasnim popuĹĄÄanjem krmilnih vrvic
Da popustim krmilne vrvice, ko je krilo pred nami glede na navpiÄno os
Da popustim krmilne vrvice, ko je krilo za nami glede na navpiÄno os
Ali je mogoÄe negativno vrtenje reĹĄevati z izvedbo full stalla ?
Da, v primeru, da pilot obvlada izvedbo tega manevra in ima zadostno viĹĄino
Ni moĹžno
Da, to je moĹžno z jadralnimi padali niĹžjega varnostnega razreda
OpiĹĄi moĹžne nevarnosti, Äe pilotu v negativnem zavoju krilo uide iz nadzora :
ni nevarnosti, krilo se vedno samo stabilizira in preide v normalen let
obstaja moĹžnost navitja nosilnih trakov; moĹžnost nihaja krila v stran; moĹžnost moÄnega nihaja krilanaprej; nevarnost izgube pilotove orientacije, kar ĹĄe dodatno oteĹži uspeĹĄnost reĹĄevanja
obstaja velika nevarnost trganja vrvic, ker so G obremenitve veÄje kot v spirali; moĹžnost navitja nosilnih trakov
Kdaj uporabim reĹĄevalno padalo ?
Kadar izgubim kontrolo nad krilom in situacije ne znam obvladati
Ob morebitnem trku in zapletanju z drugim jadralnim padalom
a) in b) je pravilno
RazloĹži izmet reĹĄevalnega padala in postopke po izmetu :
moÄan izmet notranjega kontejnerja nazaj in vstran od sebe, ven iz smeri vrtenja. PoruĹĄitev jadralnega padala z vleÄenjem krmilnih vrvic, vrvic D-linije ali vleÄenjem ene strani ali celega krila k sebi, priprava na doskok
moÄan izmet notranjega kontejnerja nazaj in vstran od sebe, ven iz smeri vrtenja. Stabilizacija obeh padal v ťkarjastemÂŤ poloĹžaju z vleÄenjem vrvic A linije jadralnega padala, priprava na doskok
a) in b) je pravilno
Po odpiranju reĹĄevalnega padala na veÄji viĹĄini se je jadralno padalo ponovno formiralo. Padali vleÄeta vsako na svojo stran (ĹĄkarjastaÂŤ pozicija). Padanje je zaradi tega hitrejĹĄe in nestabilno. Kako reĹĄujem nastalo situacijo ?
Padali pribliĹžam z vleÄenjem D-trakov jadralnega padala
Padali lahko pribliĹžam in upoÄasnim hitrost padanja tako, da navijem obe krmilni vrvici jadralnega padala in povleÄem navzdol
a) in b) je pravilno
Rezervno padalo in jadralno padalo sta po uspeťnem odpiranju rezervnega padala v tako imenovanem ťkarjastem poloŞaju. V takem padanju sem 50 m nad tlemi. Kako ravnam ?
PoiĹĄÄem vrvico stabilizatorja jadralnega padala in povleÄem jadralno padalo k sebi
PovleÄem eno krmilno vrvico jadralnega padala navzdol, da ga poruĹĄim
Ker sem Ĺže zelo nizko, nimam veÄ Äasa za reĹĄevanje po a) in b) metodi, zato se osredotoÄim samo na doskok
Po vzletu ugotovim, da imam zapletene vrvice v D-liniji, zato :
poskusim vrvice sprostiti z obojestranskim potegom krmilnih vrvic preko 100%
naredim enostransko zapiranje
poskusim reĹĄiti zapletene vrvice s ÂťpumpanjemÂŤ krmilnih vrvic na zapleteni strani, oziroma s potegizapletenih vrvic. Äe ne uspe, odletim na pristanek z neĹžnimi manevri
Kaj je potrebno storiti, Äe pride do trka in zapletanja dveh jadralnih padal blizu poboÄja ?
Pilota takoj aktivirata reĹĄevalni padali
Pilota morata poÄakati, saj se jadralni padali lahko razpleteta. V kolikor se to ne zgodi, vrĹžeta rezervo
Ne da se storiti niÄesar, saj je viĹĄina prenizka
Kaj stori pilot, Äe se med letom pretrga krmilna vrvica ?
Jadralno padalo vodi s prednjima nosilnima trakovoma
Jadralno padalo vodi s prenosom teĹže in z zadnjima nosilnima trakovoma
Jadralno padalo vodi s tisto krmilno vrvico, ki je ĹĄe ostala
NajveÄja nevarnost pri navitju vrvic (twist) po ekstremnem manevru je :
Izguba orientacije, blokiranje krmilnih vrvic in s tem nezmoĹžnost reĹĄevanja nastale situacije
moÄna rotacija in izguba viĹĄine
hiter prehod v stabilno spiralo
Pri pristajanju se naenkrat spremeni veter. Pilot je v finalnem doletu in opazi, da bo pristal s hrbtnim vetrom. Kaj stori ?
Takoj naredi krog za 180 stopinj, ne glede na viĹĄino
Leti normalno naprej in se pripravi na hitrejĹĄi pristanek
Potegne hitro do konca eno krmilno vrvico, da bo pristal preÄno na veter
Na viĹĄini 200 m ugotovim, da je na pristanku moÄan veter. Vetrna vreÄa stoji vodoravno, dim se vali vodoravno. KakĹĄen naÄin pristajanja bom izbral ?
ObiÄajni pristajalni krog (ĹĄolski krog)
Pristanek iz boÄnega drsenja
Pristanek iz osmic
V letu proti pristanku me preseneti moÄan dolinski veter, ki me drĹži na mestu, oziroma me odnaĹĄa rahlo nazaj. Kako pristati ?
Uporabim pospeĹĄevalnik, ki ga tik pred doskokom popustim in zavrem
Padalo usmerim v veter in pristanem brez zaviranja. Ob dotiku tal krilo poruĹĄim z moÄnim potegom B ali C nosilnih trakov
Pristanem s pospeĹĄenim krilom brez zaviranja
Zakaj je nevarno pri moÄnem vetru pristajati z uporabo pospeĹĄevalnika ?
Ker mi to onemogoÄi varen doskok na obe nogi
Ker ne morem izpeljati pristajalnega manevra - pristanek iz boÄnega drsenja
Ker mi lahko pospeĹĄeno padalo zaradi turbulence pri tleh frontalno zapre
Po pristanku v premoÄnem vetru (40 km/h) je nevarno, da vleÄe formirano jadralno padalo pilota po tleh. ReĹĄitev :
v trenutku pristanka je potrebno poruĹĄiti jadralno padalo z vleÄenjem B ali C nosilnih trakov navzdol
v trenutku pristanka je potrebno poruĹĄiti jadralno padalo z moÄnejĹĄim vleÄenjem krmilnih vrvic navzdol
v trenutku pristanka je treba odpeti eno stran jadralnega padala od letalnega sedeĹža
Letenje v bliĹžini Cb-kumulonimbusa je :
izredno nevarno, kajti pri velikih hitrostih dviganja tudi postopki za hitro spuĹĄÄanje niso veÄ uÄinkoviti, oziroma se ne dajo veÄ izvesti
nevarno za pilote, ki ne obvladajo full stalla
samo za pilote, ki obvladajo spiralo - 20 m/s
Kateri so teoretiÄno moĹžni reĹĄevalni manevri, Äe nas vleÄe v Cb â oblak in so obiÄajni postopki hitrega spuĹĄÄanja neuÄinkoviti ?
Full- stall z veÄkrat navitima komandama
Enostransko zapiranje z moÄnim potegom A - nosilnega traku navzdol
a) in b) je pravilno